Monday, July 02, 2012

Makan Jepun

Ramai kalangan kawan-kawan aku yang suka makanan Jepun. Akupun suka juga tapi bukanlah penggemar setia.

Tiap kali aku order something, aku lebih suka minta makanan yang telah dimasak. Bukan apa, aku kurang minat makanan yang mentah.

Last week aku temankan auntie aku shopping di Centre Point. Habis beli barang, kami dinner di salah satu Japanese Restaurant di Palm Square. Dia order Salmon Fish (raw) dan aku order nasi dengan daging. Eh, tak sanggup aku makan yang raw tu.

Aku sangat happy dengan menu yang aku pilih. Nasi, daging, salad, sup dan dessert pudding bersama Japanese Tea. Yummy! Kalau orang ajak makan di Nagisa (Japanese Restaurant di Hotel Hyatt Regency) aku memang suka order nasi dengan daging. Itu je makanan yang aku boleh telan.

Anda pula, apa makanan Jepun yang menjadi pilihan?

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

0 comments: